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Breast augmentation with autologous fat

Theme: 

Breast augmentation with autologous fat is still very controversial. The method has often led in the past to results with which the patient was not satisfied and often after had to correct. The own fat processing and injection procedures are now been optimized so far, that an experienced doctor can achieve good results, thus.

Problems with a conventional breast augmentation with autologous fat

  • High proportion of dead fat after transplantation
  • Strong calcifications
  • Strong reduction of the transplanted fat tissue
  • Oil cysts by injured tissue
  • Uneven structure by not grown fat cells

Breast surgery with autologous fat - for whom?

For this type of surgery enough fat must exist, so that sufficient fat as a filler is available in the proceedings of the own fat treatment. Women who like to lose fat on the thighs, the belly or the Po would own for this surgery. Breast augmentation with autologous fat is also an alternative for women who wish to remove their implants for medical or personal reasons. Also women who lost a lot of weight through diet and stomach surgery and have folds of skin with enough fat, are suitable for these fat breast augmentation .

  • Small breast augmentation. Not for breast OPs with 250ml or more per breast
  • As a filler for a Kapselvibrose combined with a breast lift
  • Health concerns with silicone implants
  • Asymmetric breasts
  • Correction of the upper chest area
  • A combination with liposuction
  • As a filler after implant removal
  • As a filler for diets or stomach OPS

The breast surgery

The fat on the previously agreed sections with a cannula in a particular tissue-sparing procedure is removed under general anesthesia or local anesthesia. The proportion of suitable fat cells for the transplant can be increased through the gentle procedure. Then prepared the fat cells in a special process.

The prepared fat cells are then injected to the appropriate locations in the chest. While the surgeon with lots of experience must spread evenly the fat cells into the tissue, so that as many cells to grow properly and a homogeneous skin and tissue image is created. This doesn't work in the first OP have accordingly to be injected.

A misapplication is the risk that too many fat cells die off and are removed from the body. This can cause unsightly results in terms of shape and appearance of skin. In the case the doctor must then schedule more surgery for correction. Even with the removal of fat cells, the surgeon can make mistakes and to selectively perform the extraction, so that dents.

The transplantation of fat cells and stem cells

Adipose tissue contains stem cells, which positively affects the skin structure and elasticity. The process of extraction of the fat cells should be optimized as far as little fat cells and tissues are injured. Injured fat cells should be filtered out in preparation for the transplant. After the injection are the transplanted fat cells first had no connection to the blood vessels in the connective tissue.

The surgeon must inject to the fat cells, that fat cells can grow well and it will not be a one-off reduction of fat cells. How high is the percentage of fat cells that do not grow depends mainly from the experience of the surgeon, the methods of processing of fat cells and the tissue characteristics of the patient.

Price - cost in euro: 

5500 - 12000

conclusion: 

Operation kind

Sedation or general anesthesia

Operation duration

approximately 2-3 hours

Hospitalization

Can be done as an outpatient

Result

Strongly dependent on the experience of the surgeon and the treatment of fat cells

Ability to work

After approx. 1 week

Risks

  • Many dead fat cells after transplantation
  • Calcification in the breast tissue
  • Strong reduction of the transplanted fat tissue
  • Formation of oil cysts
  • Uneven structure and appearance of the skin on the breast
  • Infections
  • Bleeding and bruising for 3 weeks
  • Injury of the tissue for the production of fat cells
  • Dents at the point for the removal of fat cells
  • Asymmetrical or unsightly results

Durability

permanently in the fat cells that grow

Operation success

assessed after about 3 to 6 months

Advisor: 

In a traditional liposuction, the fat without special preparation and a obtained little tissue-sparing procedure. As a result many fat cells die off and release the bound oil. Oil of several fat cells can form oil lumps with a fabric sleeve as a so-called oil cysts and calcify. There are many calcifications at one point hardened the breast.

Prior to surgery:

  • 10 days before any blood-thinning agents
  • 10 days before no cigarette and alcohol consumption

After the surgery:

  • Compression corset for at least 3 weeks in the suctioned areas
  • No bra and no pressure for at least 3 weeks
  • any sporting activity for 6-8 weeks
  • no hot bathing or showering for at least 3 weeks
  • at least 3 weeks no Sun
  • for several months no heavy lifting and carrying
  • 6-8 weeks on their backs to sleep

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Kommentare

Tuesday, July 23, 2019 - 22:49
Gloria-Schroeder39

Hi,

Die Brustvergrößerungen mit Implantaten, die über dem Brustmuskel liegen, bieten die Möglichkeit wesentlich grössere Implantate einsetzen zu lassen. Frauen wie ich, die ein schwaches Bindegewebe haben, aber sonst genügend Gewebe an der Brust vorhanden ist können mit der OP über dem Brustmuskel ein schöneres Ergebnis haben finde ich. Aber auch wenn ihr Extremsport oder Sport mit starker Beanspruchung der Brustmuskeln betreibt, ist die OP über dem Brustmuskel auf jeden Fall besser bzw. unkomplizierter.

Da ich viel Gewebe an der Brust bereits vor der OP hatte, kann man die Verformungen des Implantats auch über der Brust kaum sehen.

GLG Gloria

Comment count: 13
Thursday, June 19, 2014 - 00:23
RenateB

Hi Mulan
die Nach OP war bei mir sehr teuer, weil ich die Implantate gleich mit getauscht habe. An dem Spass vor 3 Jahren mit 5800 Euro habe ich heute noch zu knabbern. Ansonsten hast Du ja wieder eine OP über eine Stunde mit entsprechendem Aufwand und Nachwirkungen. Du hast dann wieder Deinen Spezial BH und die Nachkontrollen die nächsten Monate.
Überlegs Dir gut, bevor Du den Schritt gehst, bei minimalen Unterschieden würde ich nichts nachbessern lassen bzw. frag eine gute Freundin nach dem sichtbaren Problem :) Manchmal stellt man an sich auch zu hohe Ansprüche, die nie erreicht werden können und verliert den Blick dafür...
Renate

Comment count: 7
Saturday, February 16, 2019 - 21:58
Samantha-1969

Die aktuellen Implantate namhafter Hersteller, die schon lange auf dem Markt sind, sind schon so gut, dass man den Unterschied kaum mehr spürt. Die Implantate haben mehrere Schichten, die unterschiedlich zähflüssig sind und sich richtig gut anfühlen. Der Arzt hat mir mehrere in verschiedenen Formen vorgelegt, die alle ihre Form unter Druck beibehalten. Das fühlt sich absolut echt an. Ich denke die meisten Bedenken kommen aus früheren Zeiten, als es noch auffüllbare Implantate mit Füllungen gab, die so flüssig wie Wasser waren.

Grüße Samantha

Comment count: 10
Friday, April 18, 2014 - 23:10
lana69

Hi Mel,
meine Implantate mussten vor 6 Wochen nach 7 Jahren auch raus. Ich musste noch 2 Nächte zur Beobachtung in der Klinik bleiben. Die OP selbst ist super verlaufen, aber wenn Du Dich das erste Mal im Spiegel ohne Verband siehst ist das schon ein Schock! Die Brust sieht leer und schlaff aus. Aber jetzt nach 6 Wochen ist alles wieder ok. Die Brust ist zwar klein aber nicht mehr hängend. Ich denke mit meinen 31 Jahren habe ich noch rechtzeitig den Schritt gewagt... Die Kosten lagen bei 550 Euro
GLG Iana

Comment count: 2
Sunday, June 28, 2015 - 23:32
Moskito1988

Ich glaube nicht, dass allein die Operationsmethode dafür verantwortlich ist, ob ein Implantat mehr oder weniger gut bei Bewegungen sichtbar ist. Es gibt mehrere Generationen von Implantaten, die sich gerade in den letzten 5 Jahren deutlich von Implantaten vor 10, 15 oder 20 Jahren unterscheiden. Sowohl für Implantate mit Kochsalzlösung als auch für Silikon Implantate.

Ich habe mich vor über 10 Jahren bereits mit einer Brustvergrößerung auseinander gesetzt, aber mir waren die Ergebnisse zu unnatürlich und das Risiko zu hoch. Erst vor einem halben Jahr habe ich mich dann nach gründlicher Recherche entschieden die OP durchführen zu lassen.

Ich würde sagen, vor allem Implantat und Chirurg sind neben der OP-Methode entscheidend.
VG Moskito

Comment count: 13